A "Tini dalokat" egy rövid időre pihentetem, most valahogy nincs hangulatom a gyerekdalokhoz, úgyhogy egy bejegyzés erejéig visszatérek kedvenc és kifogyhatatlannak látszó(?) témámhoz: a tévéreklámokhoz.
Ma olyan régi reklámokból mazsolázok (a teljesség igénye nélkül), amelyek fülbemászó dallamukkal lopták be magukat a szívembe.
Az első reklám dallama -ha egy kicsit hosszabb lenne- be is illett volna a 80-as évek egyik magyar diszkóslágerének is. Azonban mivel a dallamról sokat írni nem tudok, ejthetnénk néhány szót a szövegéről is. Az a bizonyos Mekk Elek a (70-es?) 80-as évek kecskeezermestere se mekeghetett volna szebb verset. A szöveg egyszerű, de nagyszerű rímekbe szedve felsorolja a Munkaruházati Kereskedelmi Vállalat által forgalmazott védő- és munkaruházatok előnyeit, amivel ez a közel félperces reklám akár egy a melléknevek fokozásával foglalkozó zenés gyorstalpalónak is beillene. Egyedül a "szexesebben" kifejezés tűnik egy kicsit nyakatekertnek, pedig a "szexisebben" szó sem lett volna kevésbé odaillő, ha nyelvtanilag nézzük. Mert egyébként meg mi szükség is volt akkoriban arra, hogy szexis, "szexes" legyen a munkaruházat? Hiszen a 80-as években még erősen jelen volt az iskolaköpeny is, mint az iskolások munkaruházata, és még csak gondolni sem lehetett a fiatalok ma már természetes mindennapi viseleteire. Na, de ez már mit sem von le a szóbanforgó reklámunk eszmei értékéből.
Ma szinte nagyobb divat, mint egykor, hiszen már egyre több generáció húzza a lábára újra meg újra a Tisza cipőket a martfűi cipőgyár legsikeresebb termékeit. Sokak szerint egyébként messzemenően tartósabbak ezek a cipők, mint a mai "nagy" márkák. További Tisza-infók itt. Ami a reklámot illeti a dalon kívül imádom a sürgés-forgást benne, 0:16-nál meg elég vicces, hogy még a gipszre is jellegzetes Tisza logó van festve. Amikor újra felfedeztem gyermekkorom egyik kedvenc félpercét, azt hiszem kb. 20-szor visszanéztem egymás után.
A humoros kategóriába is besorolhatnánk a következő reklámot, mert kissé eltúlozva, de éppen ezért viccesen mutatja be jótékony hatását Magyarország kedvenc termálkristályának, ami Sárvárról származik. A szöveg nem mond túl sokat a köszönetnyilvánításon és a termék nevén kívül, de a jókedvű nyugdíjas bácsik és nénik mozdulatait, még maga Szupernagyi is megirigyelhette volna.
Itt az örök kedvenc! Véleményem szerint Presszer Gábor követte el a legjobb reklámzenét és a légitársaságok közül a mienk pedig a legjobb reklámot. Még ha ezt nem is annyira játszották nálunk a tévében, de ez nem is baj. Semmi szöveg, csak a csodálatos gépmadaraink és a repülés.......... Wings to fly!
Na és így a bejegyzésem végére, "korra és nemre való tekintet nélkül" egy igazi belevaló zenés-bulis Fabulon reklám nénikkel, bácsikkal, kislánnyal, szexis kenegetéssel (ejnye, már megint a szexista kifejezésmód!), és a jól ismert Fabulon arccal: Pataky Ágival. Ha bárhoool, bárkiiiit kenni keeeeeeell...